Zdrowe przekąski, czyli co jeść na szybko i między posiłkami

W dzisiejszych czasach coraz łatwiej sięgamy na gotowe produkty, dania w 5 min i inne świństwa którym trujemy nasz organizm.

 Niestety żyjemy coraz szybciej i czasami taka forma przekąski wydaje się nam jedynym rozwiązaniem.  Ale to, że goni nas czas nie zawsze musi oznaczać, że musimy zajadać się produktami które tak na dobrą sprawę są tylko pustymi kaloriami, które prędzej czy później odłożą nam się tu i ówdzie. Co więc jeść, między posiłkami gdy czasu brak, a potrzebujemy dużej dawki energii? Poniżej przedstawię Wam kilka propozycji, zdrowych i pełnowartościowych przekąsek :) Zapraszam! 




Ponieważ każdy dzień niesie ze sobą mnóstwo przeciwności, zdrowe przekąski dodadzą Ci energii w codziennej gonitwie. 





  • Samodzielnie przygotowana mieszanka bakalii: Przygotuj takie same ilości migdałów, orzeszków ziemnych, orzechów nerkowca, rodzynek oraz Twoich ulubionych suszonych owoców. Osobiście polecam aby znalazła się w Twojej mieszance żurawina i suszone daktyle, źródło błonnika, protein, które dodadzą Ci sił! Taka mieszanka będzie smakowała bardzo dobrze zarówno na "sucho" jak i z dodatkiem jogurtu naturalnego



  • Warzywa pokrojone w słupki: Marchewkę oraz seler naciowy pokrój w słupki. Marchewki mają wysoką zawartość witamin i minerałów, natomiast seler jest cennym źródłem błonnika. Oczywiście nie musisz się tutaj ograniczać tylko do tych 2 warzyw, zjadaj te na które masz ochotę, pamiętaj im więcej warzyw i owoców zjesz dziennie, tym zdrowszy będzie Twój organizm! Pokrojone warzywa zapakowane w torebki przechowuj w lodówce. Warzywa można zajadać również z dipem, np jogurtowo-czosnkowym.


  • Lubisz słodkości? Zamiast batoników i czekolady sięgaj po . Batonik musli czekoladowo-orzechowe lub truskawkowo-śmietankowe idealne by zaspokoić głód i oprzeć się pokusie innych słodkości. Jeżeli już naprawdę nie potrafisz wytrzymać bez czekolady sięgaj po tą gorzką,która notabene jest wręcz wskazana, jako źródło żelaza, pamiętaj tylko, żeby sięgać po tą z najwyższą zawartością kakao !! 
  • Owoce, owoce i jeszcze raz owoce! Szczególnie teraz kiedy mamy sezon na pyszne truskawki maliny, jagody, zajadaj się nimi w połączeniu z jogurtem naturalnym i odrobiną płatków owsianych. Pycha! Nie gardź również zblendowanymi koktajlami, tylko pamiętaj aby zamiast cukru używać miodu dla osłody! ;-)


WZMACNIAJĄCE PRZEKĄSKI: 

Uczucie zmęczenia w pracy często bywa spowodowane spadkiem stężenia glukozy we krwi. Glukozę dostarczamy z jedzeniem. Dlatego tak ważne są regularne posiłki, by uzupełniać zapasy. Jeśli na dodatek mało pijesz - zmniejsza się objętość krwi, spada ciśnienie, maleje zdolność koncentracji. Czujesz obezwładniające znużenie. Postaraj się mieć zawsze w pracy butelkę wody mineralnej. Mózg pozbawiony glukozy dosłownie głoduje. Dlatego zadbaj, by miał jej pod dostatkiem. Kiedy nie masz już na nic siły, a w głowie pusto, zjedz coś słodkiego. Ale tylko w pilnej potrzebie i kiedy nie możesz sobie pozwolić na nic innego. Jeżeli starasz się prowadzić zdrowy styl życia, najlepszym rozwiązaniem będzie posiłek nieobfity, ale urozmaicony. Najlepsza jest kanapka, bo pieczywo to przecież źródło glukozy. Jeśli kanapkę zrobisz z pieczywa pełnoziarnistego lub z pestkami słonecznika, dyni, ziarnem sezamu itp., zapewnisz sobie dodatkowo mnóstwo mikroelementów i witamin z grupy B - niezbędnych dla dobrej kondycji układu nerwowego. W kanapce powinna się znaleźć chuda wędlina (czyli białko), sałata, pomidor, papryka lub ogórek jako źródło witamin oraz wody. Nie zapomnij o deserze w postaci jogurtu, dojrzałego banana. W zapasie możesz mieć paczkę orzeszków w czekoladzie lub migdałów. I pamiętaj, zawsze lepiej zjadać małe porcje (mała kanapka, mały jogurt, mały banan). Obfity posiłek powoduje senność. 


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/wzmacniajace-przekaski-dla-zmeczonych_33929.html



Pamiętaj! Warzywa, owoce i orzechy to najzdrowsze propozycje. Ich przygotowanie nie wymaga dodatkowych przyborów kuchennych. Będąc poza domem sięgaj po najprostsze rozwiązania. Głodny człowiek je oczami, dlatego aby uniknąć napadów głodu, miej zawsze w torebce lub samochodzie orzechy, to pozwoli Ci z łatwością zaspokoić łaknienie.
Staraj się spożywać pięć małych posiłków w ciągu dnia. To pozwoli Ci utrzymać prawidłowy metabolizm jak i pracę żołądka. Przygotowane wcześniej zdrowe przekąski zniwelują nagłą chęć zjedzenia czegokolwiek, a przez to Ty będziesz szczęśliwsza.

Share this:

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Czsami myślę, że jestem uzależniona od słodyczy, bo nie potrafię ich nie podjadac między posiłkami!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!