Domowe sposoby na przeziębienie!

Listopad jest tą porą roku w której pogoda nas nie rozpieszcza, deszcze daje się we znaki a zimny wiatr tylko sprzyja przeziębieniu. Jak się więc bronić przed chorobą? A jeżeli jest już za późno i grypa nas łamie w kościach jak się jej szybko pozbyć? O tym a dokładnie o DOMOWYCH SPOSOBACH radzenia sobie z przeziębieniem i grypą. Proste i niezawodne triki naszych babć sprawdzają się do dzisiaj!

Lepiej zapobiegać niż leczyć – mawia mądre porzekadło, jak więc możemy się chronić przed przeziębieniem? Oczywiście poza chodzeniem ciepło ubranym! A nawet poprawię dużymi tłustymi literami : JAK JEST ZIMNO TO SZALIK, CZAPKA, DŁUGIE SWETRY I KURTKI ZA TYLEK! Dlaczego tak krzyczę? Bo przypominają mi się czasy gimnazjalno-licealne gdzie przecież wstydem była czapka i szal – a szpanem odkryta szyja z uwzględnieniem dekoltu i króciutka kurtka a najlepiej jej brak. Dziś nie do pomyślenia i niewyobrażalne jak można było kiedyś myśleć takimi kategoriami i dziś niestety nie jednemu przychodzi za błędy młodości płacić!

Zabezpieczajmy się od środka, jedzmy dużo owoców które dostarczają naszemu organizmowi szeregu niezbędnych witamin i minerałów, które działają jak istna tarcza antybakteryjna! P.S Nie bójmy się czosnku!  W badaniu przeprowadzonym na 146 ochotnikach stwierdzono, że jedna kapsułka dziennie suplementu czosnku zawierającego allicynę zmniejszyła o 63 proc. liczbę przeziębień i skróciła czas ich trwania o 70 proc. w porównaniu z placebo.
Pijmy zimową herbatę z imbirem, cytryną i miodem, nie dość, że zabezpiecza nasz przed chorobą to dzięki wielu zastosowaniom imbiru, dodatkowo wspomożemy trawienie przez co szybciej dojdziemy do idealnej sylwetki J


A jeżeli jest już za późno, no bo widomo Polak mądry po szkodzie, w początkowym stadium przeziębienia zwykle stosuje się sprawdzone domowe sposoby leczenia.

Męczy mnie katar!

·         Kilka razy dziennie połóż na nasadę nosa zimny kompres. Nie ważne z czego go wykonasz! Nawet zwykła chusteczka się nada ;-) Kiedy kompres zrobi się ciepły, zastosuj nowy. I tak przez ok. 10 min. Dla zwiększenia efektu możesz dodatkowo skropić kompres 2-3 kroplami olejku eukaliptusowego lub miętowego.

·         Wdychaj gorące opary, np. znad herbatki rumiankowej czy rosołu z kury, który jest doskonały na przeziębienia. Takie inhalacje pomogą przy zatkanym nosie zmniejszyć obrzęk śluzówki i upłynnić przyschnięty śluz. – Prawda, że banalne?!




·         Postaw na stoliku nocnym talerzyk z drobno pokrojoną cebulą lub nalej na talerzyk kilka kropel olejku eukaliptusowego lub miętowego.
Męczy mnie kaszel!
·         Przygotuj sobie syrop cebulowy lub buraczany. Cebulę lub burak drobno posiekaj, zasyp cukrem lub zmieszaj z miodem i odstaw do czasu, aż puszczą sok. Popijaj po łyżeczce kilka razy dziennie. Wbrew pozorom syrop jest przepyszny i co najważniejsze szybko radzi sobie z męczącym kaszlem!

·         Popijaj herbatkę z lipy, czarnego bzu i malin, możesz zrobić sobie mieszankę albo łączyć fiksy.

Boli mnie gardło!

·         Płucz gardło naparem z szałwii, rumianu czy po prostu roztworem soli, kilka razy dziennie i po bólu!

·         Ugotuj dwa ziemniaki, rozetrzyj na miazgę i zawiń w kawałek gazy. Taki kompres połóż na szyję, owiń szalikiem i trzymaj, aż ziemniaki ostygną.

·         Pij mleko z miodem i czosnkiem! Zalecana dawka dzienna – 2 kubki gorącego napoju

Co jeszcze pomaga na przeziębienie?
·         Gęsi smalec to sprawdzony sposób na przeziębienie. Jeśli męczą cię katar i kaszel, a dodatkowo masz podwyższoną temperaturę, rozpuść smalec gęsi z miodem w gorącym mleku i wypij przed snem. Taką miksturę babcie ze Śląska i podawały osobom przeziębionym, ponieważ ma właściwości rozgrzewające. W medycynie ludowej czystym gęsim smalcem smaruje się klatkę piersiową i plecy przed snem. Wówczas rogrzewa i przynosi ulgę przy uporczywym kaszlu.

·         Niezawodny rosołek. Pomoże zwalczyć objawy przeziębienia, co zostało udowodnione naukowo. Badacze z University of Nebrasca Medical Center podawali przeziębionym badanym rosół. Okazało się, że osoby, które spożywały bulion, czuły się znacznie lepiej niż te, którym go nie podano. Wszystko dzięki karnozynie - peptydowi, która poprawia nastrój, przekonują inni badacze, z Kyushu University. Rosół działa więc podobnie jak alkohol - nie zwalcza przyczyny infekcji, ale dzięki niemu chory czuje się znacznie lepiej.

·         Na przeziębienie dobre są także niektóre zioła, takie jak majeranek, rumianek, tymianek, szałwia, eukaliptus, lipa, czarny bez, pietruszka, podbiał czy dziewanna. Złagodzą one kaszel i uporczywy katar. Ponadto działają przeciwgorączkowo. Na ich bazie można przygotować lecznicze wywary i herbaty, np. herbatę rumiankową na przeziębienie. Wystarczy łyżeczkę ususzonych ziół wsypać do szklanki, zalać gorącą wodą i pozostawić pod przykryciem na 10 minut. Po tym czasie do naparu należy dodać plasterek cytryny, łyżeczkę miodu i wymieszać.



A ja od siebie dodam opcję dla osób pełnoletnich ;-)
Malinówka z herbatą!

Nie kochani nie pomyliłam kolejności proporcje jak najbardziej wskazane to przerost alkoholu nad herbatą ;-) Jeżeli macie w zanadrzu domowej roboty nalewkę – ja preferuję malinówkę mojej mamy J To po gorącej kąpieli wieczornej zaparzcie sobie zwykłą czarną herbatę w największym kubku – zalej wedle uznania ale ja preferuje pół na pół ;-) wtedy wiem, że wstanę rano zdrowa J resztę uzupełniamy owym trunkiem i gotowe! Do łóżka, wypić, wypocić się i spać! Rano zapomnisz, o przeziębieniu J

No to na zdrowie! :)


Bilbiografia: 
http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/grypa-i-przeziebienia/przeziebienie-domowe-sposoby-na-przeziebienie-i-leki-bez-recepty_39774.html
http://www.se.pl/styl-zycia/zdrowie-i-psychologia/5-skutecznych-domowych-sposobow-na-grype-i-przeziebienie_154803.html

Share this:

CONVERSATION

7 komentarze:

  1. Ja zawsze stosuje metody domowe... mleko z miodem i czosnkiem, syrop malinowy, sok z cytryny. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. co roku mam nadzieje że w tym sezonie ominie mnie cierpienie.... ostatnio kupiłam jakiś syrop z pędów sosny.... smaczny z herbatą brzoskwiniową. Ciekawe jak będzie działał gdy jego wykrztuśne właściwości będą potrzebne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że narazie mi się nie przyda;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W dzieciństwie tato robił nam syrop - z czosnku i i miodu...codziennie musiałam zjeść jedną łyżkę. To była męczarnia dla mnie, ale do dziś jestem niemal okazem zdrowia :) Dziś noszę czapkę codziennie, ale racja, w gimnazjum czy liceum ani razu nie miałam jej na głowie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Porady jak najbardziej się przydadzą, ostatnio jakoś jestem podatna na łapanie różnych zarazków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja wielbię czosnek i cytrynę:) moje najlepsze na wirusy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyda mi się to na katar, bo wyglądam aktualnie jak ta pani z fotki i jestem o krok od szaleństwa! Nie mogę oddychać, jeść (bo gdy zamykam usta, to brakuje mi tlenu) ani spokojnie spać :( Muszę sięgnąć po broń ostateczną - duża dawka grzańca z imbirem, kardamonem, cynamonem i masą cytrusów <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!