Sposoby na zimową pielęgnację włosów!


Niska temperatura, wiatr i ogrzewanie w domach nie sprzyja dobrej kondycji naszych włosów, dlatego zimą powinniśmy poświęcić im troszkę więcej uwagi. Poznajcie kilka sposobów aby mimo trudności panujących na zewnątrz nasze włosy były lśniące i zdrowe!

Zaprzyjaźnij się z czapką! - chroni ona przed mrozem i wiatrem, najbardziej szkodliwymi czynnikami niszczącymi włosy zimą. A przed czym dokładnie czapka chroni nasze włosy? Odpowiedź jest prosta przez łamaniem, wypadaniem oraz rozdwajającym się końcówką! I jak dalej będziesz narzekać na konieczność noszenia czapki zimą? Ważne! Dobierając czapkę pamiętaj że nie może ona być zbyt ciasna aby nie utrudniać krążenia.

Odpowiednia dieta:

Odpowiednia pielęgnacja => kiedy pojawiają się pierwsze chłodniejsze dni warto zmienić nieco pielęgnację naszych włosów. Na co kłaść nacisk? 

Zdecydowanie powinnaś zacząć; jeżeli jeszcze tego nie stosowałaś, olejować włosy! Dzięki temu zabiegowi na włosach tworzy się ochronny film który chroni włosy przed wysuszaniem, ba! dodatkowo natłuszcza i pielęgnuje! 



Z olejowaniem nie należy przesadzać, zafunduj sobie ten zabieg nie częściej niż raz w tygodniu! Co zatem robić w pozostałe dni? Aby zapewnić włosom ochronę przed mrozem stosuj produkty silikonowe np jedwab, produkty z tej półki chronią włosy przed utratą nawilżenia, niską i/lub bardzo wysoką temperaturą oraz mechanicznymi uszkodzeniami!

Zaprzyjaźnij się z maseczkami; zarówno tymi kupnymi jak i domowej roboty! W  sieci możecie znaleźć całe mnóstwo przepisów na domowej roboty maski na włosy. Warto jednak poświęcić temu zabiegowi troszkę więcej czasu, masz wolny dzień? Z samego rana nałóż na zwilżone włosy maskę, zawiń w folię i dodatkowo obwiń je ręcznikiem aby utrzymać ciepło.


Wybierz łagodniejszy szampon.  Zimą skór głowy ma tendencje do przetłuszczania się, a włosy niestety nadal pozostają suche. Do codziennego mycia warto wybierać te łagodniejsze szampony z myślą o skórze głowy. 

Unikaj suszenia, lokówek, prostownic ect. Niestety w okresie zimowym każde dodatkowe działanie wysokimi temperaturami na nasze włosy to istne zabójstwo zdrowych i lśniących pasem. Dlatego wybieraj suszarkę z zimnym powietrzem, a jeżeli już musisz wystylizować fryzurę przy użyciu lokówki czy prostownicy, nałóż wpierw na włosy preparat chroniący przed wysokimi temperaturami. 

Wstrzymaj się od farbowania. Nasze włosy już i tak nie mają lekko, dlatego wstrzymaj się kilka tygodni z farbowaniem! a Twoje włosy będą Ci za to wdzięczne! Dodatkowo dasz im chwilę wytchnienia, odpoczną od szkodliwych związków chemicznych zawartych w farbach, i staną się zdrowsze! 

Pamiętajcie o tych prostych zasadach a na wiosnę na pewno nie będzie Wam potrzeba wizyta w salonie fryzjerskim aby obciąć drastycznie włosy by je zregenerować po zimie! 

Ciekawa jestem również jakie Wy macie niezawodne sposoby na zimową pielęgnację włosów. Koniecznie dajcie znać w komentarzach! 







Share this:

CONVERSATION

16 komentarze:

  1. Muszę zacząć stosować Twoje porady, bo zima niestety nie sprzyja kondycji włosów. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre rady, ale myślę, że rozsądne stosowanie suszarki nie jest takie szkodliwe. Ja bym dodała upinanie włosów co u mnie jest kluczowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety używam suszarki, ale za to raz w tygodniu nakładam olej, zawsze zabezpieczam końcówki, używam sprayu chroniącego przed wysoką temperaturą i nie farbuje włosów, więc chyba moja pielęgnacja jest całkiem ok ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. czapki uwielbiam <3

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń
  5. ja czapek nie lubię.. wole kaptury

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz są super suszarki z zimnym powietrzem, które mają wręcz pozytywny wpływ na kondycję włosów :) Z tą czapką to ciekawa porada, trzeba zacząć stosować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nie lubię czapek :P iprawie nigdy nie suszę włosów, czekam aż same wyschną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja od dawna stosuję delikatne szampony :) ! Staram się też nie suszyć włosów.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie lubię czapek :P i w ogóle nie używam suszarki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne rady. Co do pkt 1 zgadzam sie całkowicie- ja zawsze staram sie nie narażać włosów na niska temp. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Olejek do włosów do u mnie podstawa :) ale może uda mi się jeszcze zmobilizować do prawidłowszego i zdrowszego jedzenia, trzymaj kciuki! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Melduję, że stosuję się do zaleceń! :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciężko jest mi się zmusić do noszenia czapek, ale resztę zaleceń stosuję od paru lat i autentycznie działają na włosy
    http://kosmetykarnia.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Silikony to u mnie podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi niestety z czapką nie jest po drodze. Bardzo ich nie lubię, ale wiem, że szkodzę tym nie tylko swoim włosom. Wiele Twoich porad jednak stosują. Suszarkę zdarza mi się używać, ale chłodny strumień powietrza na szczęście moim włosom nie szkodzi. Olejek lub masło na zabezpieczenie włosów to również podstawa mojej zimowej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!