Idzie wiosna, zgubmy zimowe sadełko! :) - podstawowe zasady w walce z nadwagą

Zima sprzyja spędzaniu długich wieczorów pod kocykiem w towarzystwie dobrej książki i, no właśnie i jak często gorącej czekolady w duecie z kawałkiem pysznego ciasta. Kilka takich wieczornych rytuałów i waga skacze w górę jak oszalała! Ale spokojnie, bez paniki do wiosny pozostało nam jeszcze trochę czasu ;) bez problemu pożegnamy się ze zbędnym balastem! Pamiętaj głodówka to nie rozwiązanie! To chwilowe oszukanie organizmu aby później waga mogła skoczyć podwójnie w górę! Jedynym rozsądnym posunięciem w walce ze zbędnymi kilogramami jest zdrowa i zbilansowana dieta - bogata w warzywa i owoce o zmniejszonej ilości tłuszczu. Wprowadź w swoje menu kilka zdrowych nawyków żywieniowych a waga spadnie w dół a Ty nie będziesz musiała się martwić o efekt jojo. 

Walkę z nadwagą najlepiej rozpocząć od dokładnej analizy swojego dotychczasowego sposobu żywienia. Należy zastanowić się, jakie produkty można wyeliminować z codziennego jadłospisu, a jakimi je zastąpić. Pamiętajmy jednak, że nawet wtedy gdy zależy nam na utracie, każdego kilograma, nasza dieta powinna być racjonalna.





Pierwszym i kluczowym krokiem w walce z nadwagą jest REGULARNOŚĆ!! 

Powinnaś spożywać 5 posiłków dziennie co 3-4 godziny. I pamiętaj najważniejsze w twoim jadłospisie jest śniadanie, nie omijaj go to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, śniadanie powinno się spożywać do godziny po przebudzeniu. Co otrzymujemy dzięki regularności? pozwoli ona przyzwyczaić Twój organizm do zastrzyku energii o określonych porach. W ten sposób, ciało przestanie magazynować energię w postaci tkanki tłuszczowej.


Okej teraz już jemy regularnie, ale czy to znaczy, że możemy pozostać przy starych nawykach żywieniowych? Niestety nie może być aż tak łatwo, dlatego wyeliminuj z diety tłuste smażone potrawy, jedzenie typu fast food, niestety ze słodyczami też powinnaś się pożegnać - a już zdecydowanie je ograniczyć.


Codzienny jadłospis powinien charakteryzować się urozmaiceniem, zaś kaloryczność diety nie może być niższa niż 1500 kcal. Podstawowym źródłem energii powinny być produkty zbożowe, zawierające węglowodany złożone, czyli pieczywo ciemne i makarony, kasze oraz brązowy ryż. Nie należy zapomnieć o produktach białkowych, tj.: chudym nabiale, mięsach, jajach.

O czym jeszcze warto pamiętać? 


Nie bój się ostrych przypraw  pieprz, chilli i imbir zwiększają tempo spalania tłuszczu nawet przez kilka godzin. Tak samo skuteczne są zielona herbata i białko, np. w postaci mięsa. Im więcej ich w diecie, tym szybsze działanie metabolizmu.


Ruszaj się, połączenie treningu z dietą szybko przyniosą upragnione efekty! 


Trzymaj się poniższej piramidy żywieniowej a szybko powinnaś zauważyć zmiany ;-) 







Share this:

CONVERSATION

10 komentarze:

  1. Oj... Przydałoby mi się trochę zrzucić, ale mam tak małą motywację...

    OdpowiedzUsuń
  2. Och jak ja znam ten ból kiedy na brzuchu odkładają się zimowe wieczorne. Na szczęście udało mi się zacząć biegać, mam nadzieję że do wiosny przyniesie to skutki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja muszę schudnąć, bo za 7 miesięcy wychodzę za mąż:P

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tam słońce samo tłuszczyk wytopi:D

    OdpowiedzUsuń
  5. jja właśnie się wzięłam za siebie, odstawiłam słodycze, pije czystek, tylko ciemne pieczywo i nawet przeprosiłam się z owiasnką :) czuje się dużo lepiej - no i ćwicze!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo praktyczne porady. Z pewnością takie zmiany dietetyczne oraz solidna porcja ruchu pozwolą na pozbycie się zimowego tłuszczyku. Nie warto czekać z tym do wiosny i warto zacząć już teraz bo sezon na lekkie stroje już niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. warzywa, owoce i mięso - to mogła by być moja dieta:)

    OdpowiedzUsuń
  8. zaczęłam codziennie ćwiczyć i jem regularnie. na śnaiadanie moją ulubioną owsiankę z chia i owoc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. #BeFit pasuje zacząć :D

    Pozdrawiam i życzę udanego weekendu :)
    Anru,

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!