Cała prawda o szkole rodzenia.

Szkołę rodzenia prowadzą zakonnice i wpajają do głowy bajki, albo na szkole rodzenia uczą tylko jak przeć i oddychać - z takimi opiniami bardzo często się spotykam, i to nie tylko wśród osób starszych ale i młodych przyszłych mam! Dlatego rozwiejmy pewne wątpliwości!

Po 1 szkołę rodzenia prowadzą doświadczone położne które mają zazwyczaj jeszcze praktykę odbytą na swoich maleństwach ;-)

Po 2 o porodzie mieliśmy 1 zajęcia i na nich owszem uczyliśmy się razem z tatusiami jak łagodzić w prosty i naturalny sposób ból porodowy i jak prawidłowo oddychać, ale to były jedne jedyne zajęcia na cały cykl! Natomiast w mojej szkole rodzenia dodatkowo prowadzone są zajęcia ćwiczeniowe po 32 tyg. natomiast ja na nie nie uczęszczam więc nie wiem jakie to ćwiczenia panie położne prowadzą... Natomiast to jest zupełnie osobny temat!

Po 3  nie wiem dlaczego przekonanie, że mi się to i tak nie przyda bo tam nic mądrego nie mówią! Bzdura! O ile jestem spokojniejsza odkąd chodzę na te zajęcia, wiele, wiele informacji o których człowiek nie ma pojęcia spływa do nas w "przyjemny" sposób. Prawda jest taka, że przy pierwszym dziecku nie mamy pojęcia jak tym maleństwem się zająć, nie ważne ilu złotych rad byśmy nie usłyszeli od rodziny czy znajomych. Na zajęciach "poznajemy" noworodka i to w jaki sposób się nim zajmować, czego mu potrzeba i na co musimy być gotowi! Na chwilę obecną nie muszę się zastanawiać jak maluszka wykąpać, jakich kosmetyków używać, jak karmić piersią, co mu potrzeba, jak ubrać etc!

Tematy jakie mniej więcej były poruszane na zajęciach w szkole do której ja uczęszczam:

Noworodek "od A do Z"
Karmienie piersią - jak karmić, pozycje do karmienia, trudności z karmieniem i jak sobie z nim radzić.
Wyprawka dla noworodka - co mu potrzeba odnośnie pielęgnacji i ubioru.
Połóg - na co powinnyśmy być gotowe.
Kąpiel noworodka zajęcia praktyczne ;-)
Torba do szpitala - co ze sobą zabrać
Poród naturalny + omówienie poszczególnych szpitali które nas interesują
Metody łagodzenia bólu porodowego - zajęcia praktyczne
Pisanie planu porodu
Cesarskie cięcie

I co najważniejsze te zajęcia są finansowane z NFZ! bodajże po 23 tyg ciąży! - pewnie nie wszędzie założę się, że istnieją też prywatne szkoły rodzenia ale nie dajcie się nabrać i poszukajcie takiej która jest darmowa ;-)

Z ręka na sercu polecam! I apeluje do przyszłych mam nie dajcie sobie wmówić, że to szkoda czasu, to najlepiej zainwestowany czas przed narodzeniem maluszka! Wierzcie mi, że może w połowie ciąży jeszcze się tak nie panikuje ale dam sobie rękę uciąć, że gdyby nie te zajęcia na chwilę obecną byłą bym jeszcze większym kłębkiem nerwów bo nie wiedziała bym zupełnie z czym przyjdzie mi się zmierzyć! Dlatego jeszcze raz naprawdę polecam!


No i tak już na samym końcu spotkamy kobiety które są dokładnie w takiej sytuacji jak my ;-) Miło jest pogadać w takim gronie które wiesz, że na pewno Cię zrozumie a i też doradzi :)

Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!