Emilia w kuchni - Zupa krem pomidorowa z jabłkiem

Od lat zupa pomidorowa jest jedną z moich ulubionych! Lubię różne jej wariacje - dlatego kiedy natknęłam się na przepis z dodatkiem jabłka nie mogłam nie spróbować; to był strzał w 10!
Ta zupka ma same plusy, jest kremowa, przepyszna, szybko się ja robi, a jak już raz się posmakuje to będzie się chciało więcej i więcej :)


Do przygotowania zupki potrzebujemy: 

2 łyżki masła 
łyżkę oliwy z oliwek 
1 małą cebulę 
1 marchew 
puszkę obranych pomidorów 
szklankę sosu typu passata pomidorowa 
bulion - ok 1 litra; w zależności ile zupki planujemy ugotować
1/2 jabłka 
sól, pieprz do smaku 
odrobina bazylii 

UWAGA LIFEHACK ;-) 

Nie musimy za każdym razem gotować specjalnie bulionu, ja raz na jakiś czas gotuję największy garnek rosołu i powstały wywar rozlewam do słoików i mrożę! Wystarczy na noc wyciągnąć z lodówki i gotowe! Kilkanaście cennych minut na gotowanie bulionu zaoszczędzone ;-)

PRZYGOTOWANIE: 

W garnku roztapiamy masło z oliwą, dodajemy pokrojoną w kosteczkę cebulę i marchewkę. Dusimy pod przykryciem przez ok 15 min.

Następnie dodajemy pomidory, passatę i bulion, po zagotowaniu dusimy na małym ogniu jeszcze przez 15 min, po tym czasie dodajemy pokrojone w kostkę jabłko i gotujemy jeszcze przez ok 5 min.

Na koniec wszystko ładnie miksujemy na jednolitą masę. Doprawiamy solą pieprzem i bazylią. Na talerzu można dodać kleks z jogurtu naturalnego.

Świetnie smakuje z grzankami! Ja robię "swoje" Kromkę chleba kroję grubiej polewam oliwą opruszam przyprawami - słodka papryka, bazylia, czosnek granulowany; i na patelnię :)

SMACZNEGO! 😃






Share this:

CONVERSATION

2 komentarze:

  1. Trafiłaś punkt z tym wpisem bo krem pomidorowy i wszelkie wariacje na jego temat to taka moja słabość ;) Z jabłkiem jeszcze nie próbowałam więc tym bardziej chętnie skorzystam z Twojego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!