Emilia w kuchni - ZUPA KREM Z CIECIERZYCY

Mój ostatni hit! Nie możemy się najeść tej zupki :)

SKŁADNIKI: 

2/3 szklanki suchej ciecierzycy
2 łyżki masła
1 łyżka oliwy
1 cebula
2 ziemniaki
1 marchew ugitiwana
1/2 pietruszki ugotowanej
rosół ok 1 litr
150 ml mleka
50 ml jogurtu naturalnego

JAK PRZYGOTOWAĆ?

Ciecierzycę zalewamy na noc wodą, następnego dnia gotujemy ok 2h do miękkości.

W większym garnku na maśle i oliwie należy zeszklić cebulkę, dodać następnie pokrojone w kosteczkę ziemniaki. Smażyć około 5 min.

Do garnka wlewamy gorący rosół, dodajemy marchew i pietruszkę. Następnie wrzucamy cieciorkę wraz z wodą w której się gotowała, i wszystko razem zagotowujemy.

Całość blendujemy, dodajemy mleko i jogurt i jeszcze raz używamy blendera, żeby nam ładnie wszystko połączyło się w gładki krem. W razie potrzeby doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Możemy podać z grzaneczkami lub groszkiem ptysiowym.

SMACZNEGO! :)



Share this:

CONVERSATION

4 komentarze:

  1. Ja to trochę na innych zapach zostałam wychowana i te kremowe mi kompletnie nie podchodzą. Jakiekolwiek by nie były.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze wypróbować ;) Ostatnio poznałam się z ciecierzyca robiąc ''leczo inaczej'' i bardzo mi posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!