Książka którą każdy powinien znać - Oskar i pani Róża

Każdy zaczytany książkoholik w swoim życiu natrafia na pozycję bez której nie może się obejść, która skradła jego serce, u mnie zdecydowanie jest to cała seria o Harrym Potterze, natomiast dochodzimy często i do takiej pozycji która porusza nas dogłębnie, którą uważamy, że każdy powinien przeczytać ze względu na swój przekaz. W tym wypadku będzie to moim skromnym zdaniem "Oskar i pani Róża" autorstwa  Érica-Emmanuela Schmitta. Do tej pozycji wracam dość często, książka ta wyzwala w człowieku wiele emocji nie koniecznie tych przyjemnych bowiem opowiada bardzo smutną historię; małego, umierającego na raka chłopca. Każda praktycznie strona tej opowieści jest przepłakana, pełna żalu, pełna wyrzutów do niesprawiedliwości jaka panuje na Świecie, i pozostawia czytelnika w głębokiej zadumie nad ulotnością ludzkiego życia. Jest to na tyle smutne opowiadanie ponieważ wiemy, że nie jest tylko fikcją literacką, że takie rzeczy niestety coraz częściej mają miejsce, że umierają nie tylko "starzy" ale i małe aniołki którym nie dane było nacieszyć się życiem. 

"Za­pomi­namy, że życie jest kruche, de­likat­ne, że nie trwa wie­cznie. Zacho­wuje­my się wszys­cy, jak byśmy by­li nieśmiertelni"

Nic więcej o tej książce nie zdradzę, po prostu musisz ją przeczytać, szczególnie, że czyta się ja bardzo szybko. 






A w Waszym przypadku jaka była by to książka? Co waszym zdaniem każdy powinien przeczytać? 

Share this:

CONVERSATION

3 komentarze:

  1. Ciekawa a zarazem smutna pozycja, ale chętnie przeczytam <3

    OdpowiedzUsuń
  2. dwa razy czytałam, widziałam film, za każdym razem płakałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. film oglądałam i poryczałam się...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!