Ujemne kalorie - jemy i chudniemy ?

Dieta ujemnych kalorii o co tyle szumu? Mówiąc krótko: jemy produkty które potrzebują więcej kalorii na spalenie niż same dostarczają naszemu organizmowi! Takie to proste! 

Gdzie w takim razie kryją się owe ujemne kalorie? 

WARZYWA: 
fasola szparagowa, szparagi, karczochy, cykoria, dynia, kapusta, sałata, marchew, ogórek, papryka, rzodkiewki, brokuły, papaja, kalafior, cukinia, rzepa, seler naciowy

OWOCE: 
grejpfruty, pomarańcze, cytryny, truskawki, żurawiny, borówki, jagody, mango, brzoskwinia, jabłko, limonka, mandarynka, arbuz, ananas, maliny, melon;
Zioła i zielone warzywa:
 ​estragon, szczaw, koperek, pietruszka, cebula, por, szpinak, bazylia, mięta, tymianek, szałwia, czosnek, mniszek lekarski.
Ciekawostką jest także to, że spożywając zimne pokarmy tracimy więcej kalorii, niż jedząc ciepłe potrawy, ponieważ organizm musi najpierw doprowadzić zimny pokarm do odpowiedniej temperatury, aby go strawić, co wymaga pozyskania dużej energii.

Osobiście nie wierzę, że jedząc wyżej wymienione produkty zaczniemy w magiczny sposób szybko tracić na wadzę, po pierwsze nie wyobrażam sobie diety która zawierałaby tylko produkty z tej listy! Nie są one w stanie dostarczyć nam wszelkich potrzebnych składników i minerałów niezbędnych dla naszego organizmu. Natomąiast są to produkty jak najbardziej wskazane w codziennej diecie; więc co nam szkodzi? Dieta bogata w warzywa i owoce, do tego dołączmy aktywność fizyczną i cierpliwie poczekajmy na efekty :-) Nie dajmy się zwariować dietą "CUD" przecież wiemy, że prowadzą one tylko i wyłącznie do efekty jojo ;-) 

A tak na rozluźnienie : :) 





Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!