10 pomysłów na zdrowe śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, dlaczego? Otóż podobno to co zjemy na śniadanie wpływa na to co zjemy przez cały dzień. Również dlatego, że osoby jedzące regularnie śniadania rzadziej borykają się z nadwagą i cukrzycą.



Jak zatem powinno wyglądać "idealne" śniadanie?
Powinno się składać z porcji pełnoziarnistych węglowodanów, porcji nabiału oraz porcji owoców. Posiłek powinien mieć ok. 300 kcal.

A oto moja propozycja na zdrowe śniadania:

1. Kubek beztłuszczowego jogurtu naturalnego z borówkami, przegryzione pieczywem typu WASA

2. Jajecznica, bułeczka razowa, jabłko i szklanka mleka

3. Coś dla łasuchów - niskotłszczowe ciasteczko, kawałek melona, kawa latte  z chudym mlekiem

4. Owocowy koktajl, osobiście uwielbiam na maślance zmiksowane truskawki i banany, dodajemy odrobinę siemienia lnianego i gotowe :)

5. Miseczka płatków śniadaniowych ze zwiększoną zawartością błonnika do tego np szklanka truskawek :)

6. Bułeczka posmarowana twarożkiem na słodko z dżemem albo np. z pomidorem i szczypiorkiem.

7. Bułeczka razowa posmarowana masłem orzechowym i dżemem, popite szklanką mleka, mniam!

8. Wiosną i latem idealne są sałatki owocowe z dodatkiem ziaren i jogurtu naturalnego.

9. Kolorowe kanapeczki z chudym serem np: ser sałata, czerwona papryka ogórek rzodkiewka, mamy mnóstwo wariacji do wyboru co kto lubi :)

10. Jajko sadzone na odrobinie masełka i bułeczka razowa z pomidorem



Ok, a co zrobić aby nasz posiłek był jeszcze zdrowszy?

  • wybieraj jajka z hodowli organicznych zawierają one więcej kwasów tłuszczowych omega-3 
  • dodawaj łyżeczkę siemienia lnianego do wszystkiego dosłownie! ;) Mogą to być całe ziarna lub zmielone, jest ono również bogatym źródłem kwasów omega-3
  • miseczka posłodzonego brązowego ryżu zamiast płatków śniadaniowych. Brązowy ryż zawiera witaminy z grupy B ważnych dla procesów energetycznych w organizmie.
  • sięgamy po pieczywo razowe 
  • dbamy aby w posiłku znalazło się przynajmniej 5g błonnika 
  • dwa razy w tygodniu zjadamy grejpfruta 
  • filiżanka zielonej herbaty zawiera ona substancje zdrowotne dla serca oraz pomaga w walce z nadwagą 

ORAZ CIEKAWOSTKA :
Bekon vs parówka? 
Bekon! 
Ponieważ mimo wszystko zawiera mniej kalorii niż typowa parówka czy serdelek ;-) 

A Wy co lubicie jeść na śniadanie? 

Share this:

CONVERSATION

4 komentarze:

  1. Same pyszności :) Ja nie mam ulubionego śniadania i nigdy wieczorem nie jestem w stanie powiedzieć co zjem rano, na co będę miała ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam owocowe koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obydwie wersje są świetne w zależności od pory roku! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Te śniadanie nie dość, że wyglądają pieknie to jeszcze smakuja i sa zdrowe! Dzieki za pomysly, na pewno skorzystam. Szczegolnie teraz gdy do mojej diety wprowadzam większą ilość warzyw i owoców po lekturze ksiązki "Zatrzymac dzień". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię! Jest ona dla mnie niezmiernie cenna!